29 فروردین 1391 توسط پرستوی مهاجر
مقام معنوى حضرت زهرا(س) در کلام رهبرى |
|
مقام معنوى فاطمه زهرا علیهاالسلام در کلام مقام معظم رهبرى - من از جنبه هاى معنوى و روحى و الهى آن بزرگوار (حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام ) حرفى نمى توانم بزنم . من کوچک تر از این هستم که آن چیزها را درک کنم ، حتى اگر کسى هم بتواند درک بکند نمى تواند آن چنان که حق اوست او را توصیف و بیان کند. آن جنبه هاى معنوى یک عالم جداگانه اى است . - این چه دانش والایى است ؟ این چه معرفت و حکمت بى نظیرى است که خداى متعال به یک زن در سنین جوانى مى بخشد؟ این مقام معنوى حضرت زهرا علیهاالسلام است . این مسائل معنوى تا حدود زیادى به فضایل علمى ارتباط پیدا مى کند. ارتباط پیدا مى کند به آن چه که از تلاش فاطمه زهرا علیهاالسلام ناشى مى شود. - عبادت فاطمه زهرا علیهاالسلام یک عبادت نمونه است . حسن بصرى که یکى از عباد و زهاد دنیاى اسلام است ، درباره فاطمه زهرا علیهاالسلام مى گوید: به قدرى دختر پیغمبر صلى الله علیه و آله عبادت کرد و در محراب عبادت ایستاد که تورمت قدماها پاهاى آن بزرگوار از ایستادن در محراب عبادت ورم کرد. سخنرانى مقام معظم رهبرى در تاریخ 25/9/71.
مقام معنوى فاطمه زهرا علیهاالسلام در کلام امام خمینى قدس سره - زنى که در حجره اى کوچک و خانه اى محقر انسان هایى تربیت کرد که نورشان از بسیط خاک تا آن سوى افلاک و از عالم ملک تا آن سوى ملکوت اعلا مى درخشد. - حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام یک زن معمولى نبوده است ، یک زن روحانى ، یک زن ملکوتى ، یک زن به تمام معنا انسان ، تمام نسخه انسانیت ، تمام حقیقت زن ، تمام حقیقت انسان . - مساءله آمدن جبرئیل براى کسى یک مساءله ساده نیست ، خیال نشود که جبرئیل براى هر کسى مى آید و امکان دارد بیاید، این یک تناسب لازم است بین روح آن کسى که جبرئیل مى خواهد بیاید و مقام جبرئیل که روح اعظم است ….این معنا و این تناسب بین جبرئیل که روح اعظم است و انبیاى درجه اول بوده است ، مثل رسول خدا و موسى و عیسى و ابراهیم و امثال اینها، بین همه کسى نبوده است ، بعد از این هم بین کسى دیگر نشده است ، حتى درباره ائمه هم من ندیده ام که وارد شده باشد این طور که جبرئیل بر آن ها نازل شده باشد… صحیفه نور .
|